“You’re not welcome here..”
november 10, 2009
I mit tidligere indlæg skrev jeg godt nok, at mit næste indlæg ville omhandle jihad i Koranen, men jeg kunne dog ikke lade være med at kommentere en vis ting, som alle nok enten har læst eller hørt. Nemlig sagen om, at udlændinge kan få 100.000,- for at rejse “hjem”.
Magen til fornærmelse skal man længe lede efter. Fedt at få udlændinge til at føle sig mere uvelkomne end de allerede gør. TAK, Pia og co. TAK! Jeg kan især godt lide den del med, at det er udlændinge fra ikke-vestlige lande, dvs. at man sådan set mener muslimer, men dog ikke vil sige det på en direkte måde. Ikke nok med at det er en utrolig uigennemtænkt beslutning, er det endvidere også en utrolig dum beslutning. De folk, der allerede havde tænkt sig at forlade landet, “vinder” ved dette(hvis man da kan kalde det at “vinde”, da man ikke kan komme langt med 100.000), og de “utilpassede” tror jeg næppe vil forlade Danmark for sølle 100.000,-.For ikke at nævne, at jeg ikke ligefrem tror at det gavner integrationen i landet, når man får de herboende udlændinge til at fremstå som overflødige.
Nej, jeg ønsker ikke medlidenhed eller noget som helst, og jeg er faktisk træt af, at man altid skal forklare sig, når man skriver sådanne indlæg, men come on, people, ville I ikke selv blive fornærmede hvis det var jer? ….Nå, skal Fatima droppe sin uddannelse og liv, give afkald på sit danske statsborgerskab, og forlade landet? Er man virkelig så stor en byrde?
¿Dios, cuando venga el día..? 
Entry Filed under: Danmark, Tanker, politik, samfund. Tags: 100.000 udlændinge, byrde, DF, forlade Danmark, Muslimer, opholdstilladelse, Pia K, samfund, statsborgerskab, udlændinge, uvelkommen, velkommen.
23 Comments Add your own
Leave a Comment
Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <pre> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed


1.
AagePK | november 10, 2009 at 09:09
Sådan, kære Fatima, bærer vi alle rundt på hvert vor kors, eller halvmåne, eller hammer og sejl, eller whatever.
Det er jo godt nok torskedumt med det forslag. Af mange grunde. Men det er fremsat på en så snedig spredehagl-skydende måde, så Pia alligevel scorer point og sår tvivl i vælgerskaren: skulle man ikke prøve?
De hard-core utilpassede som Ahmed Akkari har været hjemme, og kom skrigende tilbage; han skal ikke bo i Libanon igen, det er ham alligevel for primitivt og indelukket. Det samme gælder de fleste Hiz-Bhutt-Tharia-folk.
Nu har jeg arbejdet en del med ældre mennesker, og de har, uanset deres herkomst, tit det tilfælles, at de har svært ved at følge med tiden, og de længes mod barndommens ro og tryghed i at kunne overskue deres verden.
Jeg vil derfor tro, at ældre indvandrere som folk fra Tyrkiet f.eks, kunne føle sig fristet til at tage tilbage til landsbyen, hvor de for 100.000 jo kan leve et komfortabelt liv som ansete folk.
Men kan du forestille dig, hvad for et signal, man derved sender, og hvilken rollemodel de så bliver for de unge i landsbyen?
MoJa har også et godt bud på sin side.
2.
Knud Larsen | november 10, 2009 at 09:54
@ Fatima
Der er jo tænkt på dem der hader Danmark og den vestlige kultur. Ingen kunne jo i sin vildeste fantasi forestille sig at veluddannede muslimer faldt under den kategori.
Ikke komme langt med 100.000 kr? som jo kun er for én person, en familie ville jo få flere gange det.
I Pakistan tjener en familiefar omkring 300 kr om måneden, – tror du ikke 200.000 eller 400.000 kr ville gøre en lille bitte forskel?
I Mellemøsten er det umuligt at få job, og dem der gør, tjener under 1000 kr om måneden, – pensionen i Egypten er på 75 kr om måneden. Tror du ikke 100.000 vil gøre folk velhavende?
Altså under alle omstændigheder over 100 månedslønninger, dvs relativt for en lavtlønnet dansker noget i stil med 20 millioner kroner?
Som Aage siger så vil mange gamle kunne få et velhavende og bekvemt otium i deres hjemby.
Og HVIS det kunne få brokkehoveder til at tænke på, at, som Manu Sareen siger, det ofte koster formuer at komme på hospital i deres hjemlande, – og at man ofte bliver behandlet som lort dér, så ville de måske være bare LIDT mere taknemmelige over hvad de får her i landet.
Men eller må du jo i gang med en jihad imod loven
En som Tariq Ramadan hævder man ikke mere skal tale om “integration” – for den ER i orden, nu skal vi alle lave en jihad for at få det pluralistiske samfund til at fungere.
Senere i sin bog om at være muslim i Europa, taler han dog om at man skal integrere islam i samfundene, og at AL kunst, videnskab og kultur som ikke direkte er imod islam, pr definition ER islamisk. Så vi kan lige så godt indse det uundgåelige, lovene skal laves om så de passer til islam, og det må vi jo så gøre.
Og den muslimske hær forsvarede sig helt til Tour i Frankrig, og til den yderste grænse i Indien. Tænk at man kunne være så nedrige at forfølge muslimer allerede dengang i 700-tallet, det er rystende. Måske var det en af Pia Ks forfædre som stod for det.
Jeg er lidt spændt på hvordan du får islams erobringer til at være forsvarskrig. Ikke at jeg ikke har set modellen andre steder: Allah siger islam skal udbredes til hele verden, og hvis folk siger nej tak, så betragtes det som et angreb på ummaen, og så går man i “forsvarskrig”.
Du kan læse de sædvanlige bortforklaringer, i en stor rapport fra 26 “lærde” og andre pinger, – udsendt fra Cambridge Uni, og for ganske kort tid siden.
Udpluk: Profet Muhammed var stærkt fleksibel over for dem han blev krigsherre for i Medina, han inkluderede både jøder og polyteister.
Jøderne på den måde, at han dels huggede deres hoveder af, og dels smed dem ud af byen, før der var gået tre år, efter at HAN ankom.
Se DET er tolerance, og noget vi alle sammen kunne lære meget af.
Lad os håbe at Pia K. ikke læser islams historie og så konverterer, SÅ er der lagt i kakkelovnen til os alle.
3.
A.R | november 10, 2009 at 21:59
Det er total latterligt det her! Hvis jeg havde lidt længere tid ville jeg skrive et læserbrev til en avis, men har slet ikke tid her for tiden med AT-projekt, SRP læsning og afleveringer.
4.
Fatima Al-Hashimi | november 12, 2009 at 18:40
At Pia og co. scorer point på denne latterlige lov, er for mig at se, komplet latterligt. “Nå, jeg stemmer sgu på Pia.” – “Hvorfor?” – “Jamen, hun vil give folk nogle penge og så smide dem ud”. At folk accepterer disse latterligheder, er absurd og fjollet.
@ Knud
Knud, vi når ærlig talt ingen vegne med det du bliver ved med at skrive. Jeg synes du er meget på tværs og ingen dialog vil have. Du angriber bare, og er åbenbart ikke villig til at høre, hvad man har at komme med. Dine argumenter for alt er, hvad nogle idiotiske muslimer engang har gjort, eller stadig gør. Jeg fortalte dig, at der er forskel på hvad nogle “muslimer” gør, og hvad ISLAM siger, men du er åbenbart komplet ligeglad. Og jeg synes du spammer trådene lidt med disse kommentarer. Ergo håber jeg ikke, at du gør det samme med mit nyeste, da det højst sandsynligt vil ende i, at jeg som Mohammed-Jawad, blokerer din ip-adresse.
@ A.R
Jeg ville selv have skrevet en ordentlig artikel om dette emne, men jeg havde desværre hellere ikke tid, pga. eksamensopgaver og andet. Held og lykke med SRP’en!
5.
raja_jee_khan | november 12, 2009 at 23:02
@ Fatima
“Ergo håber jeg ikke, at du gør det samme med mit nyeste, da det højst sandsynligt vil ende i, at jeg som Mohammed-Jawad, blokerer din ip-adresse.”
Hvor var det sødt sagt…du skulle bare blokere for Niels Kjæsgaard eller knud larsen…på facebook hedder han something og her hedder han something else…bare syndt man ikke kan skrive på to forskellige måde så man ikke afslører sig selv….
6.
fatima1989 | november 16, 2009 at 23:34
@ Raja
Ta3abni ya akhi, ta3aaabni..
7.
tatarikka | november 18, 2009 at 12:21
Nej, Fatima du skal bestemt ikke forlade Danmark for 100.000 kr eller føle dig som en byrde. Om nogle år vælger du måske at søge om rejsestipendier for at videreudvikle dit kendskab til spansk sprog i Spanien eller Latinamerika via studieophold. Men forlade vores land for good – det kan du bare lige vove på.
Her i landet har vi da brug for veluddannede og dygtige unge akademikere med anden etnisk baggrund til at fortælle DF og folk af samme skuffe, at de tager fejl når de kalder indvandrere, flygtninge og efterkommere under ét for en byrde, en pest og hvad de nu ellers siger af tåbelige ting.
8.
Jørgen Laursen | november 18, 2009 at 20:52
@ Tatarikka
Jeg vil ogå, ligsom dig, opfordre Fatima til at blive her. Og jeg vil også, ligesom dig, opfordre hende til at imødegå Knuds argumenter sagligt i stedet for at true med ip-blokeringer. For ligesom dig ved jeg, at Knud er en flink mand, der stort set ikke beskæftiger sig med andet end dialog.
Det var det, du glemte at nævne i dit indlæg ovenfor.
Ikke?
9.
tatarikka | november 19, 2009 at 17:11
@Jørgen.
Du har helt ret i at Knud skal imødegås med argumenter, hvis man er uenig med ham. Det er jeg også overbevist om, at både Fatima og Mo/raja ved som de begavede mennesker de er.
Kan ikke huske om det var på denne blog eller et andet sted, men jeg mener at have skrevet noget om det i en tråd tidligere.
Dialog handler jo ikke kun om at snakke med folk man er enig med, men lige så meget om at kunne snakke med folk man er uenig med, diskutere, argumentere og ikke blive alt for irriteret, når man ikke får ret /overbevist den anden.
Når det er sagt, så forstår jeg godt at man som muslim i Danmark nogle gange bliver dødtræt af at skulle forklare og forsvare sin religion konstant. Kan se det derhjemme, hvor mine børns far efterhånden ikke kan holde dansk TV ud og simpelthen slukker eller skifter kanal, når der for 127. gang skal debatteres tørklæder, burkaer, æresdrab, tvangsægteskaber, integration osv. osv. osv.
Selv de mest velintegrerede og besindige indvandrere kan blive lidt hudløse, når de føler sig sat i skudlinjen konstant og for 127. gang får at vide, at deres tro gør dem uegnede til at leve i et demokratisk land.
10.
AagePK | november 19, 2009 at 20:07
tatarikke, så burde din mand skynde sig at få den fransk-tyske kanal arte på skærmen.
I dag kl 13 så konen og jeg en dejlig reportage om kvinde-cooperativet Marjana i nærheden af Essaouira i det sydlige Marokko. Om indsamling af argan-nødder, og produktionen af argan-olien. Hvordan kvinderne havde fået etableret sig i en kollektiv lille fabrik, hvor de også havde tid til at snakke om private problemer, lige som da vore mødre begyndte at komme på arbejdsmarkedet. Således lærer de at støtte hinanden, tjene penge til gavn for familien og blive værdifulde for manden, der samtidigt får en gladere kone. Flere mænd gav udtryk for glæde ved den forandring til selvstændighed, selv om der er lang vej endnu.
Kvinderne bliver jo også støttet af kongen, det betyder også noget for mændenes accept.
Men som 4 unge kvinder på bytur sagde:” Tidligere kunne vi ikke bare tage i byen, men nu er det for vore egne penge.”
11.
Raja_jee_khan | november 19, 2009 at 23:34
Jeg har faktisk talt med en pakistansk ven om at vi begge to annulere vores danske statsborgerskab og skrider tilbage…Til dubai for at slå os løs som farmaceuter….200.000 kroner må da være en god start til en investering…:D
12.
AagePK | november 20, 2009 at 10:09
Tror du, de vil lukke nogen ind, der staver deres lands navn med lille? Har du ingen respekt, vil de nok sige.
13.
Raja_jee_khan | november 21, 2009 at 23:42
De er ligeglade, for arabere har ikke store bogstaver. Så de forstår ikke på samme måde som du vil gøre det.
14.
Raja_jee_khan | november 21, 2009 at 23:43
Dubai er heller ikke et land, det er et emirat…
15.
AagePK | november 22, 2009 at 11:46
Fortæl du det på tv i Dubai.
16.
Raja_jee_khan | november 22, 2009 at 17:40
Hmm, tjaaa….Det kan jeg godt gøre…tror de er ligeglade med hvad danske statsborger trods alt siger!
17.
AagePK | november 24, 2009 at 12:03
Nåh, du vil stå med et lille Dannebrog i hånden, så de kan se, hvor du kommer fra?
Vågner, vågner, danske helte, springer op og spænder bælte, dagens dåd er kæmperim!
Jeg kommer pludseligt til at tænke på en gammel film om 12 vikinger, der drager ud for at hjælpe en by mod angreb fra nogle ret vilde mennesker; én af dem var Ahmad Ibn Fadlan. Han var faktisk en historisk person, der har beskrevet danskerne og deres skikke, som han mødte dem ved Volga.
18.
Raja_jee_khan | november 24, 2009 at 23:09
Ja, og hans beskrivelse var heller ikke særlig positiv…
Eksempelvis skrev han at vikingerne ikke vidste hvad sæbe var…og at de alle sammen vaskede ansigtet pudsede næse osv. i samme skål om morgnen….
Filmen hedder the 13th Warrior, og der er også blevet lavet en arabisk serie for 2 år siden med navnet “verdens loft/tag” der taler om vikingerne…Faktisk var jeg positiv overrasket over hvor godt serien var lavet….for den viste jo utrolig meget om vikingerne fra et objektivt synsvinkel en stor del af det der blev sagt havde jeg hørt om i folkeskolen i 4. klasse…om Odin, Thor og den ko der slikkede saltet fra stenen og så dukkede der to guder op….
19.
qolyehudi | november 25, 2009 at 12:48
Aage, det var nu nok mere sandsynligt at det var svenskere ibn Fadland beskrev, eftersom at danerne søgte vestover, mens svenskerne netop søgte østover, bl.a. til Volga.. Anyway, det er en detalje, der har nok ikke været stor forskel på danerne og svenskerne dengang..
Angående forslaget om at betale (nogle) folk for at rejse, så synes jeg personligt at det er møg diskriminerende.. Hvad med os andre, der ikke falder ind under de nævnte grupper? Jeg vil da gerne rejse væk med 100.000 kroner på lommen.. Alternativt kan de da bare eftergive mig min studiegæld, bare giv mig et eller andet for at rejse:o(.. Bare betal flybilletten? Et eller andet?
Mnå, men man skal nok tage det som det er, et ligegyldigt forslag, som siger mere om den minoritet der har fremstillet det, end majoriteten af den danske befolkning..
Mvh
20.
AagePK | november 25, 2009 at 20:16
Nu mener jeg, at Ibn Fadlan skriver om varæger, der andetsteds bruges om danskere, medens ar-Rus bruges om svenskerne. Men som du selv er inde på, det er nok svært at skille tingene ad.
Det er korrekt, at den gode Ahmad ikke var imponeret af vikingernes opfattelse af renlighed, og det bunder nok i hans fornemme traditioner; men både svenskere og daner havde deres traditioner med badstuer, der først blev ødelagt i middelalderens slutning. Badstuestræde har du i flere danske byer, og rigmænd indlagde sig hæder, bl.a. i Næstved, ved at bygge offentlige badstuer; men fremkomsten af især syfilis fik kirken til at prædike mod den overdrevne renlighed i disse lastens huler, hvor man havde fællesbad. Ibn-Fadlan er jo også ret detaljeret omkring afprøvning af de kvindelige varer.
I England fik vikingerne af præsterne indirekte ros for deres renlighed: kvinderne svigtede deres uvaskede engelske mænd til fordel for danerne, så englænderne burde lære heraf.
Thorkild Ramskou har nogle herlige beskrivelser i bogen:Vikingernes hverdag.
21.
qolyehudi | november 25, 2009 at 21:09
Hej Aage:o)
Det virker som om du har styr på dine vikinger;o).. Jeg skal ikke kunne sige dig imod, for sandt at sige, så er jeg ikke sikker på hvor faste vikingernes rejseruter var.. Og jeg har slet ikke styr på deres badevaner:o)..
Men var badestuer ikke et generelt europæisk fænomen i middelalderen? Jeg synes at kunne mindes, at der også var klager over det i Italien (eller Rom)..
Mvh
22.
qolyehudi | november 25, 2009 at 21:10
Rettelse:
Jeg mindes det selvfølgelig ikke.. Jeg mindes at have læst om det:o)..
Mvh
23.
AagePK | november 25, 2009 at 22:04
Øv da også, jeg havde håbet på et øjenvidne!
Jo, selv om vi må indrømme Nær-østen en fin badekultur, behøver europæerne ikke at skamme sig, sådan generelt. Italienerne havde jo også arven fra de romerske bade, ligesom grækerne også havde en høj badekultur.
Men nu tog jeg lige udgangspunkt i MoJa’s henvisning til Ibn-Fadlan, der ikke var så imponeret som de engelske kvinder var.
Jeg er opvokset i Slesvig, med en historiker til far, har personligt mødt og ladet mig inspirere af en lang række nordiske og tyske historikere og arkæologer, selv deltaget i udgravninger og undervist i historie i 25 år, og har derfor en pæn bogsamling og viden.
Et lille hefte: “Hvor gik Venus hen, da hun gik ud”, en forelæsning om syfilis’ens historie i Europa fortæller netop om hvordan kirken får lukket badstuerne over hele Europa.Men i Norden, specielt Finland og Sverige, foruden Rusland, har man ikke kunne slå saunaen ud. I Lapmarken glor de mærkeligt på folk, der takker nej til en tur i bastu.