Hvor blev årene af?

I nedenstående video og link ser man et ungt, forlovet par se både sig selv og hinanden som ældre mennesker i fremtiden.

Videoen fik et hav af tanker og følelser at strømme igennem hele mig. Hele min 25-årige krop.

Hvor blev min barndom af? Hvad blev der af mine teenageår? Hvad blev der af mig? Hvad blev der af mine 25 år?

Et kort øjeblik så jeg en række billeder fra min barndom og teenageår passere revy. Billeder af mig selv lege alene på en legeplads. Jeg børster håret på min dukke. Jeg gemmer mig i min hule. Jeg bygger et sandslot. Jeg løber af sted med min fiktionære pistol som politi efter røverne. Jeg klatrer på træerne og som altid er jeg så klodset, og falder og slår mig. Jeg sidder i mine forældres favn og føler trygheden tage over mig. Jeg spenderer time efter time, dag efter dag på skolens eller byens bibliotek og graver mig ned i bøger. Graver mig ned i min egen verden. I min egen fantasiverden. Jeg står og fyrer heksehyl af med min storebror og tænker at det er verdens sjoveste ting i selve øjeblikket. Jeg sidder ved havet med min bog, læser og kan ikke høre andet end havets bølger og min bogs magiske ord. Jeg udveksler breve med hvad jeg troede var verdens bedste ven. Jeg er ude med venner og har ikke den mindste bekymring i verden.

Jeg savner fortiden. Jeg er glad for nutiden. Det er jeg, men inderst inde findes der også en stor frygt for nutiden og fremtiden. Jeg vil nå så meget. Jeg har så mange drømme. Mål. Forhåbninger.

Hvordan ville jeg, Fatima, se ud som 50-årig? 70-årig? Ældre? Eller måske bare 26-årig? Hvordan er jeg? Hvad har jeg opnået? Er jeg lykkelig? Kan jeg være mit liv bekendt? Har jeg fået det ud af livet, som jeg har ønsket og håbet på? Vil jeg se tilbage på noget og fortryde en del af mit liv? Vil jeg overhovedet opleve en dag mere?

“Fatima, du har 24 timer at leve i. Når de 24 timer har passeret, slukkes dit lys. Du forlader denne verden”. – Hvad skulle jeg gøre om jeg netop havde 1 dag tilbage at leve i? Skulle jeg sige farvel med et smil? Med tilfredshed? Lykke? Skam? Fortrydelse?

Kun jeg kan forme min livs bog..Hvad skal der stå i de resterende blanke sider?

( Videoen som nævnt tidligere. Link findes her )

1 thoughts on “Hvor blev årene af?

Skriv en kommentar